Imago

ziet de Mars-fabriek in Veghel eruit als de de fabriek in de film "Sjakie en de chocoladefabriek"? Dat niet, maar het is wel heel belangrijk om te vertellen over de producten, het productieproces, de verschillende functies, de dynamiek en nog veel meer aspecten van de voedingsmiddelen- en diervoedersector die nagenoeg niemand weet. Als gekozen wordt voor een studierichting of een carriereswitch, zal veelal een keuze worden gemaakt op basis van bekendheid met het bedrijf en haar producten. Als dit niet bekend is of niet goed bekend staat, zal de keuze voor bedrijven in de voedingsmiddelensector niet meegenomen worden in de overweging. Daarom werken we gezamenlijk aan verbetering van het imago.
 
Onderstaand worden de activiteiten weergegeven die te maken hebben met imago-verbetering van de voedingsmiddelen- en diervoederindustrie:
 
  • Actualisatie website www.food-feed.nl: De website is zeer recent compleet vernieuwd en hierdoor meer toegankelijk voor leerlingen, docenten, bedrijven en overige geinteresseerden. Actuele informatie over projecten, vacatures, stageplekken, opleidingen, etc., etc. worden weergegeven. Daarnaast kan men via de bedrijfsinformatie en de diverse gekoppelde filmpjes gericht kennismaken met de Food & Feed bedrijven in de regio.
  • Praktijkcases voor het onderwijs: middels dit project willen wij leerlingen en docenten op een eenvoudige, leerzame en unieke wijze laten kennismaken met bedrijven in de voedingsmiddelen- en diervoederindustrie middels de uitvoering van een bedrijfscase. In de 1e bijlage staat een complete omschrijving van dit initiatief. 
  • Imagocampagne: door middel van een uitgebreid imagopakket met diverse communicatie-items wordt de Food & Feed-sector gepromoot richting leerlingen, docenten, werkzoekenden en overige geinteresseerden. Deze campagne biedt een uitgebreid scale aan mogelijkheden om bedrijven, opleidingen, vacatures en stageplaatsen kenbaar te maken aan een zeer uitgebreid publiek. Voor deze vernieuwende campagne wordt o.a. gebruik gemaakt van QR-codes. Een aantal aspecten uit de imagocampagne betreffen: posters, rolbanners, slideshow met beelden en informatiezuilen. Zaken kunnen al dan niet gepersonificeerd worden. In de 2e bijlage op deze pagina (onderaan) vindt u meer informatie over de imagocampagne.
  • Slokdarmfestival 2012: Het Slokdarmfestival is een grootschalig, tweejaarlijks, gratis toegankelijk, laagdrempelig cultureel en culinair evenement in Veghel, verspreid over drie (wellicht op termijn meer) dagen, met een horizontale programmering. Een uniek cultureel evenement met een combinatie van amateur- en professionele kunst in voedingsstad Veghel. Verenigingen, groepen en muziekformaties uit de regio Noordoost Brabant krijgen de kans zich te presenteren voor het grote publiek. Daarnaast wordt het programma ingevuld met acts op het gebied van dans, theater, muziek, kunst en cultuur. Drie dagen lang staat het complete centrum van Veghel bol van de activiteiten, die variëren van open podia, straattheater, bekende artiesten, openlucht bioscopen, culinaire acts en fietstochten tot beeldenexposities, kunstmarkten en wandelroutes. Naast deze doelstelling is één van de speerpunten van het festival het gebruik van natuurlijke, geografische en industriële gebieden. Tijdens dit festival zal een nadrukkelijke koppeling worden gemaakt met de voedingsmiddelenindustrie: voelen, beleven, proefen, ruiken en zien. Zie voor meer informatie www.slokdarmfestival.nl 

  • Participatie in de FIRST LEGO League. Dit is een internationale robotwedstrijd. Door zelf een robot te bouwen, programmeren en een oplossing te zoeken voor een probleem, leren kinderen hoe leuk Wetenschap en Techniek is. Aan de wedstrijd doen jaarlijks kinderen uit 56 landen mee. FLL is in Brabant Booming! Het thema dit jaar is FOOD Factor. Er worden oplossingen gezocht op het gebied van Food Safety. Dit wordt in de regio opgepakt/uitgevoerd door Techniek=Troef. Techniek=Troef heeft Food & Feed Noordoost-Brabant benaderd om eventueel vragen van kinderen te beantwoorden bij het maken van de  van de robots of op het gebied van voedselveiligheid. 

Downloads

VoorbeeldweergaveBijlageGrootte
praktijkcases_lidbedrijven_foodfeed.pdf228.7 KB
imagocampagne_1.pdf2.36 MB

Share